Innovatie in mobiliteit

Interview: ‘Shuttel biedt klanten alle vormen van (vervangend) vervoer’

Recent opende dealer A-Point een unieke vestiging: A-Point Service Aannamepunt Amsterdam aan de Zuidas. Hier wordt de Shuttel OV-kaart gratis ingezet als vervangend vervoer voor klanten die hun auto een dag inleveren voor reparatie of onderhoud. Projectmanager Benjamin Eradus legt in dit interview uit waarom gekozen is voor dit bijzondere initiatief.

Vertel, waarom dit aannamepunt?

“Het A-Point Service Aannamepunt Amsterdam aan de Zuidas is een aannamepunt voor al onze merken, dus Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA én Volkswagen Bedrijfswagens. We wilden graag iets extra’s bieden aan onze klanten op het gebied van ontzorging en zo is het idee achter deze vestiging ontstaan. Shuttel is de vervangend vervoeroplossing die perfect aansluit op onze doelgroep: forensen die werken op de Zuidas. Inmiddels zijn dat er ruim 40.000.”

Hoe gaat het precies in z’n werk?

“Klanten maken telefonisch of online een afspraak. Vervolgens geven ze hier hun auto af voor reparatie of onderhoud en krijgen, als ze dat willen, een gratis Shuttel-kaart mee als vervangend vervoer. Aan het einde van de dag staat de auto weer klaar. Gemak dient de mens! Kijk, soms is de auto handig, soms een (leen)fiets en soms het OV. Met Shuttel geven wij onze klanten toegang tot alle vormen van vervoer.”

A-Point2_1440x880.jpg
Benjamin Eradus: "Soms is de auto handig, soms een (leen)fiets of het OV. Met Shuttel bieden we klanten toegang tot alle vormen van vervoer."

Waarom is gekozen voor Shuttel?

“Ons aannamepunt is op twee haltes afstand van de Zuidas en hier pal tegenover stappen klanten zó in de tram of metro. Gemakkelijker en efficiënter kan haast niet. Want waarom zouden we klanten die op de Zuidas werken een leenauto meegeven? Een leenfiets, dat is een uitstekende optie, maar met slecht weer stap je toch liever in de tram of metro. Het was eigenlijk een één-tweetje voor ons om deze vestiging op deze manier op te zetten.”

Voor de goede orde, hier wordt dus niet aan auto’s gewerkt?

“Dat klopt, er vinden hier geen werkplaatsactiviteiten plaats. Deze vestiging is uitsluitend een punt waar klanten hun auto ’s ochtends brengen en aan het einde van de dag ophalen. Dat kan prima, want we zijn op werkdagen geopend van 7.30 tot 19.00 uur. Alle klantenauto’s worden naar Hoofddorp vervoerd, waar aan de auto’s wordt gewerkt. We hebben de afspraak kunnen maken dat onze auto’s als eerste aan de beurt zijn. We willen ze einde dag natuurlijk wel weer op tijd klaar hebben staan voor onze klanten. De auto’s moeten heen en weer, dus we hebben simpelweg de tijd hard nodig. De auto’s worden trouwens per trailer vervoerd, maar we hebben ook een poule van zo’n tien 65+-ers die de auto’s snel en uiterst efficiënt van A naar B vervoeren.”

A-Point_1440x810.jpg
Benjamin Eradus: "We ontvangen klanten met warme croissants en verse koffie. En bij vragen kunnen ze terecht bij onze gastvrouwen."

Ontzorging en meedenken lijken de sleutelwoorden te zijn.

“Helemaal juist. Klanten worden bij ons – als ze daar prijs op stellen – ontvangen met warme croissants en verse koffie. Ook beschikken we over een zitje en kunnen ze met vragen terecht bij onze gastvrouwen. Overal is aan gedacht om de klant zoveel mogelijk in de watten te leggen.”

Hoe zijn de eerste klantreacties?

“We zijn pas net gestart dus alles is nieuw en onbekend, maar de feedback die we krijgen is goed te noemen. Gemiddeld hebben we tussen de vijf en tien klanten per dag die hun auto hier komen afgeven en, indien nodig, een Shuttel-kaart meenemen. Men ziet er absoluut de meerwaarde van in.”

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief